Gastro turizam i prvi svjetski atlas hrane

Današnji datum (16. oktobar) se obilježava kao Svjetski dan hrane. Generalna skupština Svjetske organizacije za hranu i poljoprivredu – FAO (eng. Food and Agriculture Organization of the United Nations), usvojila je 1979. godine obilježavanje ovog dana zbog činjenice da je hrana preduslov ljudskog opstanka i osnovna ljudska potreba.
Savremeni trend u turizmu predstavlja diverzifikacija turističke ponude i razvijanje specifičnih oblika turizma kakav je i gastro turizam. Gastro turizam podrazumijeva putovanje na određene lokalitete i konzumiranje lokalnih prehrambenih proizvoda sa ciljem sticanja autentičnih iskustava i osjećaja datog područja.
Obzirom da su savremeni turisti znatno obrazovaniji, iskusniji i znatiželjniji , interes za gastro turizam je u konstantnom porastu u posljednjim decenijama i predstavlja veoma važan segment turističke ponude u svijetu. Ovaj vid turizma pomaže u izgrađivanju brenda određenog lokaliteta, privlačenju većeg broja turista i povećanju prihoda.
Prema procjenama Svjetske agencije gastro turizma prihodi od prodaje hrane i pića predstavljaju između 15% i 35% od ukupne potrošnje turista tokom putovanja, a preko 90% turista koji imaju pozitivna i dugotrajna sjećanja na određene lokalitete su u velikoj mjeri uvjetovana pozitivnim iskustvom vezanim za hranu i piće. Osim konzumacije hrane i pića, turisti su zainteresovani i za sticanje znanja o njihovoj pripremi, kupovini potrebnih proizvoda pa čak i pohađanju kurseva kuhanja.
Izvor: https://www.tasteatlas.com/
Veoma važan alat u promociji gastro turizma predstavljaju društvene mreže, ali i internet generalno. Prije svega nekoliko dana nakon višegodišnjih priprema, zvanično je sa radom započeo projekat prvog svjetskog online atlasa hrane – “TasteAtlas”. Ideja atlasa jeste promocija lokalnih sastojaka, tradicionalnih jela i autentičnih restorana. Na stranici se trenutno nalazi više od 10.000 jela, pića i namirnica iz svih dijelova svijeta uključujući i Bosnu i Hercegovinu na čijoj teritoriji su navedena 24 različita jela. Na stranici je omogućen geografski i vizuelni prikaz kao i osnovne informacije o datim kulinarskim specijalitetima. Važno je napomenuti da se gotovo svakodnevno atlas obogaćuje dodatnim sadržajima, te da je omogućeno postavljanje recenzija i klasifikovanja u top-liste.
Izvor: https://www.tasteatlas.com/
Atlas omogućava jednostavno pretraživanje baze podataka upisivanjem imena države, grada, regije, jela ili pića pri čemu se dobijaju sve potrebne informacije na čelu sa restoranim u kojima je moguće isprobati autentične specijalitete. Za neka jela TasteAtlas nudi i recepte.
Uzimajući u obzir činjenicu da je hrana sve značajniji motiv prilikom putovanja turista, za očekivati je da će dati atlas imati značajan doprinos daljnjem razvoju gastro turizma i biti od velike pomoći svim turistima koji su u potrazi za najpoznatijim lokalnim specijalitetima.